Guanyadors de l’edició 2020 dels Premis Literaris de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona

Premis llibres 2020

La Universitat Autònoma de Barcelona i l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès treuen a la llum les obres guardonades el maig passat al certamen literari que coorganitzen. L'acte de presentació s'ha ajornat a causa de la pandèmia, però, els llibres ja estan a la venda en format paper i en electrònic.

El XXVI Premi de Novel·la Valldaura-Memorial Pere Calders va recaure en l’obra Mentir a les mosques, de l’igualadí Arià Paco Abenoza; el XXV Premi de Poesia Miquel Martí i Pol va estar pel recull Si l’oblit no em falla, del barceloní Albert Gavaldà; i l’XI Premi de Narrativa Breu per a joves Caterina Albert se’l va endur la lleidatana Anna Mateus i Alamon pel relat L’Etna seu.

El Servei de Publicacions de la UAB ha estat l’encarregat de l’edició dels tres llibres que acaba de publicar dins la col·lecció de narrativa fictícia Gabriel Ferrater. Així mateix, la posada a la venda dels volums continua el seu curs i els exemplars ja es poden adquirir als punts de venda habituals. L’editorial universitària n’ha editat el format electrònic, que es podrà aconseguir a través de diverses plataformes en línia, com Unebook.es o Google Llibres. En el cas del relat breu premiat, únicament se n’ha publicat la versió digital, que es pot descarregar de forma gratuïta a través del Dipòsit Digital de Documents de la UAB.

Actes virtuals a causa de la crisi sanitària

La primavera passada, immersos en ple confinament a causa de la pandèmia generada per la Covid-19, ambdues institucions van haver d’anunciar virtualment els originals guanyadors de l’edició de premis literaris del 2020. En aquell moment, l’acte de lliurament previst pel 7 de maig a la UAB no es va poder celebrar.

Ara, el destí ha volgut tornar a repetir-se fent que l’acte de presentació de llibres previst per aquesta tardor no pugui celebrar-se. La fita, transcorre cada any a mitjans de novembre a Cerdanyola i es fa coincidir amb la festa de Sant Martí, patró del municipi. La celebració aglutina tres continguts: la presentació dels llibres guanyadors, la de les noves bases de l’edició vinent i, per últim, el lliurament dels premis Nit Lab-MAC que organitza el Servei de Cultura del consistori.

Actualment, els organitzadors dels premis estan sospesant la celebració de la presentació dels llibres i de la convocatòria de les noves bases pel 2021, de forma virtual i a través de les plataformes d’audiovisuals i multimèdia de la UAB.