Es lliuren els premis literaris 2013 de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

Acte lliurament Premis Literaris

Ahir, dijous 9 de maig, a les 19.30 h, es va celebrar l’acte de lliurament dels premis literaris de 2013, que organitzen cada any conjuntament la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

L’acte va tenir lloc al Museu d’Art de Cerdanyola (MAC)-Can Domènech de Cerdanyola del Vallès, i van ser-hi presents la Sra. Carme Carmona, alcaldessa de Cerdanyola del Vallès, la Sra. Montserrat Montiel, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola i el Sr. Joan Carles Marset, Cap del Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La guanyadora del XIX Premi de Novel·la «Valldaura-Memorial Pere Calders» ha estat Anna Salgot i de Marçay, amb l’obra Notícies del passat, presentada amb el pseudònim de «Clepsidra». El XVIII Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol» l’ha guanyat David Figueres Felip, amb l’obra Derelictes, presentada amb el pseudònim de «Na Renard». El IV Premi de Narrativa breu per a joves autors/es «Caterina Albert» l’ha guanyat Helena Codorniu Dejuan, amb l’obra El transportista d’orgues, que es va presentar amb el pseudònim de «Guatlla». Per acabar, el XXIX Premi de Poesia «Divendres Culturals» ha quedat finalment desert, després que el jurat decidís que cap de les obres presentades tenia la suficient qualitat literària i poètica.

Un any més els autors han pogut presentar les seves obres en format electrònic i a través d’una nova pàgina web. Això ha permès incrementar significativament el nombre de participants. En total s’han presentat 28 novel·les al premi «Valldaura-Memorial Pere Calders», 97 llibres de poemes al premi «Miquel Martí i Pol», 50 obres de narrativa breu al premi «Caterina Albert» i 35 llibres de poesia al premi «Divendres Culturals».

La cerimònia, presentada per Martí Sales, jove músic, escriptor i actor vinculat a la comunitat de la UAB, va ser amenitzada per un seguit d’actuacions musicals a càrrec del Cor de Cambra de la UAB, dirigit per Poire Vallvé.

Més informació:

www.cerdanyola.info/menu_principal/inici/noticies/2013/05/10/Premis_lite...