Es lliuren els premis literaris de 2016

Ahir dijous, 5 de maig de 2016, es van donar a conèixer els guanyadors dels premis literaris que organitzen la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

La guanyadora del XXII Premi de Novel·la «Valldaura – Memorial Pere Calders» va ser Núria Broquetas Marcet, amb l'obra «El llagut de foc».

El guanyador del XXI Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol» va ser David Yeste Muñoz, amb «24vintervariationer».

La guanyadora del VII Premi de Narrativa Breu «Caterina Albert» va ser Vera Sanahuja Quílez, amb «La mare i el monstre».

L'acte de lliurament de premis es va celebrar a la Sala Enric Granados de la Biblioteca Central de Cerdanyola i va comptar amb la presència de Carles Escolà, alcalde de Cerdanyola del Vallès, Francesc Xavier Ribes, Comissionat del Rector de la UAB per a la societat de la informació, i amb Helena Solà, regidora de cultura de l'Ajuntament de Cerdanyola.

L'acte, que va ser conduït per la presentadora Anna Grimau, va commemorar el 50è aniversari de la mort de Caterina Albert, escriptora amb una forta vinculació amb Cerdanyola, i va comptar amb l’actuació del músic Felipe Escalada i la rapsoda Anna Enrich.

En aquesta edició, s'han presentat al Premi de Novel·la «Valldaura – Memorial Pere Calders» un total de 10 obres; al Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol» 49 obres; i al Premi de Narrativa Breu «Caterina Albert» 25 obres.