S'atorguen els premis literaris de la UAB i l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

Premis-literaris-2022

El dijous 12 de maig, a les 18 h, s'ha celebrat l’acte de lliurament dels premis literaris que convoquen anualment l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona. L'acte ha tingut lloc a la Sala Teatre de la UAB, a la plaça Cívica.

El XIII Premi de Narrativa Breu per a joves «Caterina Albert», dotat amb 500 euros, ha estat per l’estudiant de quart d’E.S.O, Anna Pallejà Franquet, de Tarragona. L’obra guanyadora, titulada “Tres missatges per oblidar-te”, és un relat sobre les relacions tòxiques. L’autora va destacar la seva voluntat de fer palesa aquesta realitat i l’agraïment per donar veu a les dones, a través del reconeixement de la seva obra.

Pel que fa el XXVII Premi de Poesia «Miquel Martí i Pol», dotat amb 1.000 euros, el recull guanyador ha estat “Pedra, paraula i ànima”, del terrassenc Pep Cortès Vila. L’autor va expressar la rellevància del premi, per ser un referent en el món de la poesia, per la seva forta competència i per la referencia a la figura de Miquel Martí i Pol, “font inescrutable de coneixement”.

Per últim, el XXVIII Premi de Novel·la «Valldaura – Memorial Pere Calders», dotat amb 3.000 euros, ha estat pel balaguerí Francesc Puigpelat i Valls, per l’obra “L'estiu que vam jugar a ser Hercule Poirot”. L’autor, va explicar que el relat se centra en la investigació d’un crim, ambientat a la Barcelona dels Jocs Olímpics.

L'acte va retre homenatge a Gabriel Ferrater i Soler en commemoració als 100 anys del seu naixement (1922, Reus) i per l’estreta vinculació del poeta amb la UAB i el territori. Es va poder gaudir de l’actuació del Cor de Cambra de la UAB, dirigit per Poire Vallvé. Van conduir l’acte Bernat Pareja i Paula Ferrer, alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

En l’esdeveniment van intervenir Javier Lafuente, rector de la UAB; Carlos Cordón, alcalde de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès; Rosa María Sebastián Pérez, vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB i Óscar Pons, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Consolidació del certamen literari

Enguany han optat als premis un total de 159 originals -el doble que l'edició del 2021- de les quals, 17 corresponen al premi de narrativa breu, 53 al de novel·la i 89 al de poesia. La participació ha remuntat a dades prepandèmiques, del 2019. Aquest fet suposa una consolidació cada vegada més gran del certamen literari.

Etiquetes