La Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès donen a conèixer els guanyadors dels Premis Literaris 2021 i presenten els llibres de l’edició 2020

Acte de lliurament de premis 2021 i presentació de llibres 2020 UAB
  • Gemma Romeu Puntí (novel·la), Josep Civit Mateu Irujo (poesia) i Blanca Corominas Perálvarez (narrativa breu) han estat les guanyadores i el guanyador del 2021
  • Mentir a les mosques, d’Arià Paco Abenoza; Si l’oblit no em falla, d’Albert Gavaldà Irujo; i l’Etna seu, d’Anna Mateus, són les obres premiades al 2020

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona han donat a conèixer avui, 25 de maig, els guanyadors dels premis literaris de 2021: Gemma Romeu Puntí amb l’obra Silenci al fiord, presentada amb el pseudònim “Medea”, ha estat la guanyadora del XXVII premi de novel·la «Valldaura-Memorial Pere Calders», dotat amb 3.000 euros. Josep Civit i Mateu, amb l’obra Aixoplucs, presentada amb el pseudònim “Joan Raspe”, és el guanyador del XXVI premi de poesia «Miquel Martí i Pol», dotat amb 1.000 euros; i Blanca Corominas Perálvarez amb l’obra Memòries d’una vella Boja, presentada amb el pseudònim “Virginia”, és la guanyadora del XII premi de narrativa breu per a joves «Caterina Albert», dotat amb 500 euros.

En aquesta edició s’han presentat un total de 74 obres, de les quals, 23 han participat al premi de novel·la, 38 al de poesia i 13 al de narrativa breu.

A banda del lliurament dels premis als guanyadors del 2021, l’esdeveniment ha inclòs l’entrega dels diplomes i la presentació dels llibres dels guanyadors del 2020, que no es van poder celebrar, a causa de les mesures de prevenció sanitària vigents en aquell moment. Els premiats del 2020 van estar: Arià Paco Abenoza amb l’obra Mentir a les mosques, va guanyar el XXVI premi de novel·la «Valldaura-Memorial Pere Calders»; Albert Gavaldà Irujo, amb l’obra Si l'oblit no em falla, va ser el guanyador del XXV premi de poesia «Miquel Martí i Pol»; i Anna Mateus Alamon amb l’obra L'Etna seu, fou la guanyadora del XI premi de narrativa breu per a joves «Caterina Albert».

A l’acte, hi han assistit els autors i les autores de les obres guanyadores i les autoritats representants de les dues institucions organitzadores dels premis: Francisco Javier Lafuente, rector de la Universitat Autònoma de Barcelona; Carlos Cordón, alcalde de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès; Rosa María Sebastián Pérez, vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics de la Universitat Autònoma de Barcelona i Óscar Pons, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

L’acte ha comptat amb l’actuació del grup Poetic Trio i s’ha retransmès en directe, a través del canal de YouTube de la UAB.